Em uma mensagem enviada aos funcionários, e vista pela IGN, Phil Spencer comunica que a empresa irá cortar 1.900 posições de um total de 22 mil empregados das divisões Xbox, Activision e ZeniMax, o equivalente a 8,63%.
Segundo ele, o movimento é parte de um processo de alinhamento de uma estratégia e um plano sustentável de custos estruturais para apoiar o crescimento do negócio de videogames dentro da Microsoft. Ele também falou que a Microsoft irá bancar a compensação paga aos funcionários após suas demissões, conforme as leis locais.
Comunicado do Spencer, em inglês.
“It’s been a little over three months since the Activision, Blizzard, and King teams joined Microsoft. As we move forward in 2024, the leadership of Microsoft Gaming and Activision Blizzard is committed to aligning on a strategy and an execution plan with a sustainable cost structure that will support the whole of our growing business. Together, we’ve set priorities, identified areas of overlap, and ensured that we’re all aligned on the best opportunities for growth.
“As part of this process, we have made the painful decision to reduce the size of our gaming workforce by approximately 1900 roles out of the 22,000 people on our team. The Gaming Leadership Team and I are committed to navigating this process as thoughtfully as possible. The people who are directly impacted by these reductions have all played an important part in the success of Activision Blizzard, ZeniMax and the Xbox teams, and they should be proud of everything they’ve accomplished here. We are grateful for all of the creativity, passion and dedication they have brought to our games, our players and our colleagues. We will provide our full support to those who are impacted during the transition, including severance benefits informed by local employment laws. Those whose roles will be impacted will be notified, and we ask that you please treat your departing colleagues with the respect and compassion that is consistent with our values.
“Looking ahead, we'll continue to invest in areas that will grow our business and support our strategy of bringing more games to more players around the world. Although this is a difficult moment for our team, I'm as confident as ever in your ability to create and nurture the games, stories and worlds that bring players together.
.
.
.
Meio esperado que algo assim fosse acontecer após a aquisição da Activision, já que toda compra acaba gerando algumas funções redundantes, áreas iguais entre divisões que podem ser agrupadas/fundidas. Mas, caramba, 1.900 pessoas de uma tacada só é tenso.
A notícia vem um dia após a Microsoft ter atingido um valor de mercado de $3 trilhões - isso, trilhões, $3 mil bilhões.
.
.
.
Junto da notícia das demissões, Mike Ybarra, que era presidente da Blizzard, anunciou que está de saída da empresa, assim como Allen Adham, chefe de design do estúdio. Além disso, o projeto Odyssey, novo jogo da Blizzard, foi cancelado. Segundo Matt Booty, os funcionários serão realocados para outros projetos em estágios iniciais dentro da Blizzard.
Microsoft lays off 1,900 Activision Blizzard and Xbox employees
The cuts primarily affect Activision Blizzard employees.
www.theverge.com
Última edição: