Dúvida No Man's Sky - compra antecidada

Josinaldo

Novato
Novembro 11, 2007
86
31
Bom dia...

Comprei o No Man's Sky na pré-venda, há dois dias, muito embora o lançamento seja no próximo dia 24, pensei que, por ter encomendado o jogo, poderia jogar antes do lançamento!
Será que vou ter que esperar pra jogar, realmente, apenas no dia 24???

PS. Já baixei e instalei o jogo!
 
D

Deleted member 13988

Visitante
Bom dia...

Comprei o No Man's Sky na pré-venda, há dois dias, muito embora o lançamento seja no próximo dia 24, pensei que, por ter encomendado o jogo, poderia jogar antes do lançamento!
Será que vou ter que esperar pra jogar, realmente, apenas no dia 24???

PS. Já baixei e instalei o jogo!

Depois faz uma análise do game se possível para nós, vou comprar o game se o coop for bom !!


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jackzsul EX

Guerreiro
Março 10, 2014
3,057
2,569
comprar NWS e ainda na pré-venda?

AQUI_TEM_CORAGE.jpg
 

Archangel2035

Casual
Setembro 17, 2008
2,445
1,769
Pq coragem? Foram 2 anos de beta no ps4. Agora estão lançando a versão definitiva, com todos os updates e melhorias.

Fiz pre venda deste jogo no ps4, pois era fa de jogos espaciais - cheguei ao centro do universo (nao conheco outra pessoa que fez isto) e posso afirmar:

cildabino.jpg


So de raiva ainda platinei. - e nao tem nada para fazer de desafio alem disto. Os extras nao acrescentam nada, so mais coisa para vc perder tempo.

Tem muito jogo melhor para jogar hoje, que perder tempo com NMS.



Enviado do meu SM-G610M usando o app mobile do PXB!
 
Última edição:

scriptter

Guerreiro
Julho 25, 2014
400
355
Nordeste/BR
Basta uma simples pesquisa no google pra ver que o jogo atualmente não é o mesmo de 2016. Ele vem passando por várias atualizações de peso. A mais recente foi lançada hoje junto com o NMS para o Xbox One.

Não é segredo pra ninguém que o jogo foi uma decepção enorme para a comunidade do PS4, mas a empresa nunca abandonou o projeto.

Por exemplo, a atualização de hoje, chamada NEXT, contém o seguinte patch notes:
THIRD PERSON
  • Third person camera for walking, jetpacking, swimming and in-ship flight
  • New player models
  • Completely reworked animation system
  • New animations for players, as well as NPCs and creatures
  • System and animations for gestures
  • Character customisation
  • Player character turns to look at points of interest
  • New get in / out of vehicle effect
  • Interactions show the player character where appropriate
  • Warping in ship is in third person
  • Resized various deployable tech to better fit third person mode
MISSIONS
  • Real time missions
  • Scheduled missions
  • Multiplayer missions
  • Completely overhauled tutorial
  • New mission types – photography, feeding, freighter combat, archaeology, and specialised hunting missions
  • Guild envoy missions
BASES
  • Bases can be built anywhere
  • Players can own multiple bases
  • Hundreds of new base parts
  • Increased base complexity / size limits
  • Joint base building
  • Improved teleporting and selection between teleport destinations
  • Improved terrain editor modes and options to be more intuitive
  • Toned down saturation intensity of palette choices for colouring base building parts
  • Base terrain editing now stops when you hit the limit rather than overwriting old edits
  • Bases can now be deleted
  • Improved system for placing base building parts
  • Increased base building radius and made it expandable
  • Disabled base auto uploading, and added manual controls
  • Enabled downloading more than one external base from other players
FREIGHTERS
  • Frigate fleets feature – including missions, upgrade system, system combat and exploration assistance
  • Overhauled base building inside player freighters
  • Reworked and added procedural textures to freighter bridge hologram planet
  • Redesigned path from freighter hangar to bridge
  • Improved speed of airlock doors opening on freighters
CRAFTING AND RESOURCES
  • Reworked and rebalanced all core substances and resources
  • Deployable tech can now be picked up
  • Added refiner based crafting system
  • Added Craftable ammunition
  • Improved damage falloff on mining beam
UI / UX
  • Additional markers visible in analysis visor
  • Points of interest can be tagged from analysis visor
  • Latitude / longitude displayed on analysis visor
  • Improved HUD layout
  • HUD lines dynamically hidden with the corresponding UI elements
  • Improved notification layout
  • Improved build menu
  • Improved quick menu
  • Inventory stack splitting
  • New repair interface
  • All player owned ships can now be summoned
  • Added system for repairing damaged inventory slots
  • Backpack showing in your inventory will now match customised character backpack
  • Backpack bars display hazard protection and life support
  • In-ship map now highlights enemies
  • Improved docking indicators when flying
  • Completely reworked shop UI
  • Nanites no longer take up inventory slots
  • Scanning ships shows their slot count
  • Save slots are now sorted by timestamp
  • Galaxy map can show multiple markers for each system
  • Added dynamic suit protection inventory icon
  • Inventory full notifications now take into account cargo slots
  • Fixed camera voxel to star voxel in Galactic map
  • Can pin base building recipes on the HUD
  • Added danger icons to tentacle plants
  • Improved tech and product pinning, with more detailed guides to obtaining the build requirements
  • Improved compass
  • Improved HUD marker icons for objects of interest
  • Added multiplayer text chat on PC
GRAPHICS AND PLANET GENERATION
  • Improved fog and increased draw distance
  • New terrain generation system for improved navigability and more varied earth-like and alien landscapes
  • Reduced situations where cave props can be spawned above ground
  • Improved particle systems fading out over distance
  • Added support for extremely large biome props
  • Improved and increased variety of clouds and cloud shadows seen from space
  • Improved planet surface rendering from space
  • Improved terrain lods and visuals when flying in from space
  • Improved colour selection during planet generation
  • Improved sky and fog colour selection
  • Tightened triplanar texture blend areas
  • New colour mapping system to create more varied and atmospheric visuals
  • Improved tree density
  • Tree size variation
  • Added empty systems, with no current inhabitants
  • Added abandoned systems, with derelict space stations
  • Improved storm visuals
  • Improved textures for ship, NPCs, and buildings
  • Added planetary ring system
  • Increased asteroids density in space
  • Improved space visuals
  • Added support for larger bodies of water
  • Character shadows for first person gameplay
  • Adjusted TAA settings to reduce shadow blurring on terrain
  • Added particle effect when flying above water
  • Splash particle effects
  • Inventory and pause menu now uses depth of field to blur in-game camera
  • Balanced intensity of lights in the Atlas station
  • Updated model of hologram backpack in suit upgrade chamber
  • Improved water surface and foam shaders
  • Improved water reflections to better match terrain
  • Improved imposter visuals and lighting to better match nearby objects
  • Switched object and terrain fading to use Blue Noise to give smoother transitions
  • Improved compression on some textures generated in-game
  • Improved terrain texture blending and selection
  • Improved sand and cave colour selection
  • Improved beach blending and visuals
  • Brightened cave interiors, especially at night
  • Improved storm effect fading as you enter buildings
  • Added gun model for ships
  • New high quality tree models and textures
  • Fixed an issue with landing pad UVs
  • Improved drone, quad and walker models
  • New drone texture effects
  • Added more varied underwater and underground objects
  • Improved appearance of Gravitino Balls
  • Major improvements to biome object placement
  • Improved crystal placement
  • Improved marker distances for gameplay props
  • Added terrain objects which cannot be destroyed by player ships
  • Improved colours, brightness, saturation of creature textures
  • Tweaked rock textures
  • Improved scale of underground objects
  • Tweaked poison blob particle effects
  • Improved cave biome glowing plant lights
  • Optimised cave biome prop performance
  • Improved bushes and underwater plants
  • Improved asteroid texture balance
  • Improved abandoned slimey diffuse colours
  • Improved under-foot dust effects
  • Improved heavy air in caves
  • Improved scale of gameplay plants
  • Improved toxic grass diffuse texture
  • Tweaked mountain fragments on certain biomes
  • Improved vertex displacement on flags to make them wave nicer
  • Improved smoke and damage effects on ships and distress beacons
  • Modified frequency of wordstones, crates, underground props and damaged machinery
  • Improved rare gem collection effect
  • Improved ship trail effects
  • New engine effect for ships
SPACE STATIONS AND BUILDINGS
  • Overhauled space station interior
  • New space station marketplace
  • New style for stairs in space station
  • Redesigned look of teleporter in space station
  • Added variation to building interior layouts and props
  • Added a small ramp to the drop pod for easier access
  • Improved building frequency
  • Added LOD system for base building parts to increase draw distances and complexities
EXPLORATION, FAUNA AND FLORA
  • New underground ruins building type
  • Buried technology modules and blueprint analysis
  • Overhauled signal booster and navigation data input
  • Procedurally generated technology
  • Procedurally generated products
  • Improved creature pathfinding
  • Improved creature response to feeding
  • Herd behaviour for creatures
  • Improved scales and maximum sizes of creatures
  • Improved sentinel drone behaviour, proximity indicator and escape gameplay
  • Improved matching of creature body parts to their role
  • Coprite improvements
  • New hazardous fauna
  • New hazardous flora
  • Improved scan ranges for biome specific plants
  • Added new armoured drone type
  • Must use the terrain editor to mine resource deposits
  • Improved Colossus speed and fuel tanks / consumption
  • Different ship classes use different amounts of launch fuel
  • New name generation system for planets / ships / weapons / creatures
  • Increased variety in creature descriptions
  • Nada + Polo’s tasks are now tracked in the Mission Log
  • Fancier descriptions for planetary weather conditions
  • Changed starting Exosuit inventory size
  • Increased the number of Exosuit cargo slots available to purchase
  • Increased crafted item stack size in the Exosuit to 5
CONTROLS AND COMBAT
  • Climbing traversal more challenging and rewarding
  • Added ability to slide down cliffs
  • Player movement is more dynamic
  • Air resistance simulation for jetpack navigation
  • Multi-tool manual holstering / unholstering
  • Ship weapons can be used against ground targets
  • Splash damage added to ship weapons when used against ground targets
  • Improved low level flight, with destruction of terrain objects with which you collide
  • Fixed jitter on physics debris pieces
  • Stopped player colliding with tiny rocks on scorched biomes
  • Crit points on sentinel drones and quads
  • Combat scope module for the Multi-Tool
  • Personal forcefield module for the Multi-Tool
  • New grenade types
  • Improved weapon alternative mode, also with better HUD display
  • Sentinel drones can repair quads and walkers in battle
  • Improved sentinel quadruped behaviour, pouncing, evade
  • Improved walker behaviour with different attack modes
  • Extra armour plating added to sentinels arriving in combat
  • Fixed placement of off-planet markers and improved pulse drive flight towards marked destinations
AUDIO
  • Updated creature vocals
  • New third person foley for player and NPCs
  • Additional loading music and a new track when starting normal mode
  • Revised ship engine sounds
  • Added low flying ship sounds
  • Revised underwater sounds
  • Improved combat audio and overhauled Quad and Walker audio
  • New NPC vocals
  • New Frigate audio
STABILITY / BALANCING / FIXES
  • Fixed a number of issues with atmospherics and water rendering on the horizon
  • Fixed text clipping issues in some languages
  • Fixed certain cases where opening the settings menu silently changed resolution
  • Fixes for several uncommon out of memory crashes
  • Fixed transition between lighting when flying to space
  • Fixed and improved a number of situations for flattening terrain around buildings
  • Fixed cases where terrain tiles could be missing or slow to appear while flying around or into planet
  • Fixed crashed freighters having underground treasure too low to mine down to
  • Prevented dead planets ever having atmospheres
  • Prevented some story-critical buildings being placed underwater
  • Fixed lighting issues with double sided leaf shaders
  • Fixed repetitive tiling textures on some foliage leaves
  • Fixed issues with loading some particularly large saves
  • Fix for superconductive lock bug
  • Voice chat quality and reliability improvements
  • Fixed scan events for players who have managed to go off-grid
  • Fix for edited terrain regions repeatedly regenerating themselves unnecessarily
  • Fixed rocks showing up as the wrong colour on frozen biomes
  • Fix occasional hang in asynchronous IO
  • Fixes for non-instance LODs
  • Added geometry streaming system
  • Made numerous memory savings to improve overall stability
  • Made the damaged machinery turn off the sparks and smoke effect when you have finished the interaction
  • Rebalanced AI ship damage
  • Balanced ship to ground target damage
  • High performance(1440p) and High Quality(2160p) rendering modes added for Xbox One X
  • Made numerous grass and foliage rendering optimisations
  • Optimised per-frame renderer memory usage
  • Optimised various engine components using async compute
  • Various optimisations
  • Various miscellaneous bug fixes

Cogitei comprar um PS4 só por causa desse jogo, mas acabei não comprando. Felizmente o game foi lançado agora no xone, aparentemente em sua versão definitiva, com tudo o que foi prometido no lançamento do game há 2 anos atrás.

As avaliações dos users no Metacritic estão bem positivas até agora. Vamos ver se continuam assim.
 

felipeserpa

Guerreiro
Julho 25, 2014
1,170
945
Tomara que seja mesmo!
Eu enjoei dele em 3 horas.
Eu joguei no PS4 (quando eu tinha) e de fato larguei o jogo em poucas horas... mas eu aluguei em uma locadora aqui perto... então o prejuízo foi 5 temers...
Mas amigão eu daria mais uma chance, saíram muito updates e dizem ser o jogo que deveria ter sido lá no lançamento... atualiza ele no PS4 e põe teu ponto de vista de 2016 e agora de 2018 com o jogo atualizado. Sempre é valido a opinião de todos, principalmente a tua que jogou no lançamento e parou, no caso tu vai notar mais as mudanças...
 

HenriquePerche

Guerreiro
Janeiro 12, 2016
7,821
8,336
Ribeirão Preto
Eu joguei no PS4 (quando eu tinha) e de fato larguei o jogo em poucas horas... mas eu aluguei em uma locadora aqui perto... então o prejuízo foi 5 temers...
Mas amigão eu daria mais uma chance, saíram muito updates e dizem ser o jogo que deveria ter sido lá no lançamento... atualiza ele no PS4 e põe teu ponto de vista de 2016 e agora de 2018 com o jogo atualizado. Sempre é valido a opinião de todos, principalmente a tua que jogou no lançamento e parou, no caso tu vai notar mais as mudanças...
Eu não joguei no lançamento.

Na realidade antes do jogo lançar eu (e mais um galerão) tinha uma intuição que não seria um jogo legal e acabei acertando.
Com o passar do tempo eu sentia vontade de jogar ele pois a curiosidade era grande, então numa promoção na PSN comprei e joguei ele no ano passado quando tinham saído todas aquelas atualizações que acrescentaram missões, bases e etc.
Diziam que a atualização daria outro ar ao jogo, e pois bem, não deu. E eu sinto que a atualização NEXT é só mais uma outra mentira da Hello Games.

Francamente eu acho que nenhuma atualização é capaz de salvar esse jogo, ele é muito cru.
Basicamente você vai um planeta pra pegar suprimentos pra ir pra um próximo planeta, pra pegar mais suprimentos pra ir pra um próximo planeta e assim até chegar ao centro do universo. Quando chega o jogo reseta e você começa do começo de novo.
Sem contar que nesse trajeto você passa por várias coisas que empacam seu gameplay e que não tem sentido nenhum.

Os planetas são basicamente:
Planeta azul, com plantas amarelas e bichos vermelhos;
Planeta amarelo, com plantas vermelhas e bichos azuis;
Planeta Vermelho, com plantas azuis e bichos amarelos;

Você tem bases que não servem pra nada, e as missões são totalmente sem sentido.

Até acho que ele pode melhorar, mas duvido que o jogo ficará bom, e acrescentar um coop acho que fará o jogo somente ser decepcionante com um amigo.

Ele tá lá, instaladinho no HD esperando essa atualização. Vou jogar hoje e espero queimar a língua, mas acho que é mais fácil eu chegar aqui amanhã e falar: eu avisei.

A parte boa do jogo entrar em evidência novamente é que esse video volta ao topo:
 

Archangel2035

Casual
Setembro 17, 2008
2,445
1,769
Francamente eu acho que nenhuma atualização é capaz de salvar esse jogo, ele é muito cru.

A ideia do jogo e ate boa, mas eles preocuparam so com a mecanica e esqueceram os objetivos.

O unico existente e seguir o caminho de Atlas. Se nao acrescentou outra missao relevante nao faz sentido.

Me lembro que no inicio fazia questao de chegar no planeta e catalogar tudo.

Mas depois do quinto comecei a entender por ainda nao tivemos contatos com alienigenas. Vc so pousava minerava plutonio, criava combustivel e partia para o proximo salto. Para que entrar em contato com habitantes locais?

Batalhas espaciais ja ignorava com um salto - para que gastar recursos?

Para que andar de carro sendo que vc tem uma espaconave que pode chegar ao mesmo ponto mais rapido?

Vamos jogar com os amigos para indentificar esta planta....

Como disse, existe muito jogo melhor
Se quiserem um simulador espacial peguem Elite: Dangerous, star citizen ou Everspace.

Se quiserem administrar recursos ou sobrevivencia ou mostra no youtube: minecraft




Enviado do meu SM-G610M usando o app mobile do PXB!
 

felipeserpa

Guerreiro
Julho 25, 2014
1,170
945
Eu não joguei no lançamento.

Na realidade antes do jogo lançar eu (e mais um galerão) tinha uma intuição que não seria um jogo legal e acabei acertando.
Com o passar do tempo eu sentia vontade de jogar ele pois a curiosidade era grande, então numa promoção na PSN comprei e joguei ele no ano passado quando tinham saído todas aquelas atualizações que acrescentaram missões, bases e etc.
Diziam que a atualização daria outro ar ao jogo, e pois bem, não deu. E eu sinto que a atualização NEXT é só mais uma outra mentira da Hello Games.

Francamente eu acho que nenhuma atualização é capaz de salvar esse jogo, ele é muito cru.
Basicamente você vai um planeta pra pegar suprimentos pra ir pra um próximo planeta, pra pegar mais suprimentos pra ir pra um próximo planeta e assim até chegar ao centro do universo. Quando chega o jogo reseta e você começa do começo de novo.
Sem contar que nesse trajeto você passa por várias coisas que empacam seu gameplay e que não tem sentido nenhum.

Os planetas são basicamente:
Planeta azul, com plantas amarelas e bichos vermelhos;
Planeta amarelo, com plantas vermelhas e bichos azuis;
Planeta Vermelho, com plantas azuis e bichos amarelos;

Você tem bases que não servem pra nada, e as missões são totalmente sem sentido.

Até acho que ele pode melhorar, mas duvido que o jogo ficará bom, e acrescentar um coop acho que fará o jogo somente ser decepcionante com um amigo.

Ele tá lá, instaladinho no HD esperando essa atualização. Vou jogar hoje e espero queimar a língua, mas acho que é mais fácil eu chegar aqui amanhã e falar: eu avisei.

A parte boa do jogo entrar em evidência novamente é que esse video volta ao topo:

Te entendi...
Depois posta suas impressos desta atualização então, vamos ver se mudou algo relevante.
Eu tenho um carinho inexplicável por este jogo mas não tem chance de jogar ele no estado em que estava... quem sabe se ele mudou pra melhor eu pegue numa promoção.
Valeu pelas dicas
 

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